Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Brockenbrough S.; Carter, Christopher D.
TitelExpert Systems and Interactive Video Tutorials: Separating Strategies from Subject Matter.
QuelleIn: Journal of Computer-Based Instruction, 15 (1988) 4, S.123-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAuthoring Aids (Programing); Cognitive Style; Computer Assisted Instruction; Decision Making; Expert Systems; Instructional Innovation; Interactive Video; Learning Strategies; Problem Solving; Programed Tutoring; Programing Languages
AbstractOutlines fundamental capabilities of rule-based expert systems and examines their potential for improving computer-based tutoring. Topics discussed include subject matter knowledge; instructional strategies; rule-based representation of knowledge; decision making; problem solving; authoring languages; cognitive processes; possibilities for using interactive video systems for tutoring; and intelligent tutoring systems. (18 references) (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: